З досвіду роботи


Опис власного досвіду роботи
«Треба бачити себе в дітях, щоб допомогти
їм стати дорослими, треба сприймати їх як
повторення свого дитинства, щоб вдосконалюватись
самому, треба, нарешті, жити життям дітей,
щоб бути гуманним педагогом.»
Ш. О. Амонашвілі.
Кожній дитині притаманні самобутні й неповторні риси та якості: індивідуальні властивості нервової системи, темперамент, інтереси, здібності, особливості мислення, уяви, пам’яті, емоцій, вольових дій, життєвий досвід, активність, теми роботи, швидкість засвоєння навичок тощо. Тому індивідуальний підхід створює найсприятливіші можливості розвитку пізнавальної можливості, активності, схильності і обдарувань кожного учня.
Вже другий рік ми з класом працюємо над питанням  «Виявлення та розвиток творчих здібностей школяра».
Мета нашого проблемного питання побачити картину досягнення учнів, класу в цілому , забезпечити відстеження творчого розвитку кожної дитини.
Завдання:
*     Розвиток самопізнання та самовиховання учнів.
*     Залучення учнів до визначальних духовних цінностей свого народу, виховання  громадянськості.
*     Розвиток  потреби у здоровому способі життя.
*     Формування дружніх  відносин у класному і загальношкільному колективах.
*     Формування духовно моральних цінностей.
*     Трудове виховання.
СПОСОБИ ДОСЯГНЕННЯ ЗАВДАНЬ:
*    Спільне прийняття правил життя класу, прав і обов'язків кожного учня;
*    Спільне прийняття відповідальних рішень;
*    Планування дітьми колективної поза навчальної діяльності;
*    Створення умов для участі дітей в управлінні власної навчальної діяльності:
*    Можливість усвідомленого і відповідального вибору дитиною того чи іншого рівня навчання з предмету в залежності від його пізнавальних цілей;
*    Створення можливостей для прояву творчості дітей у класі:
*    У процесі навчання (на уроках);
*    Після уроків;
*    Можливості прояву з боку дітей та здійснення ними будь-якої творчої ініціативи.
*    Включення культури гідності і навичок гідної поведінки у зміст шкільної освіти:
*    Включення знань про типові проблеми особистісного росту дітей і підходах до вирішення цих проблем;
*    Проведення класних годин, на яких діти мають можливість під керівництвом класного керівника
обговорювати найбільш типові для їх віку психологічні проблеми та способи їх вирішення;
*    Створення умов, в яких учні можуть набувати новий соціальний досвід, виходячи за рамки прийнятих соціальних ролей:
*    Проведення ігор, що моделюють різні проблемні ситуації, що вимагають від дітей прояву ініціативи і відповідальності.
Основні напрямки виховання:
v Національно – патріотичне;
v Морально – духовне;
v Трудове;
v Фізичне, охорона здоровя;
v Активна діяльність учнів;
v Родинне.
Якості, які потрібно виховувати в учнів:
Ø Фізичне та психічне здоров'я,
Ø Широта кругозору та культура мислення,
Ø Патріотизм,
Ø Висока моральність,
Ø Здатність жити в умовах соціально - економічного розвитку суспільства і використовувати свої знання і можливості для саморозвитку.

Процес виховання можна розглядати як процес формування відносин учня до дійсності :
Формування
власного світогляду

Відношення до навчання

Відношення до праці

Відношення до прекрасного

Відношення до людей

Відношення до навколишнього середовища

Виховне середовище - це дійсність, яка оточує учня, з якої він черпає знання про відносини
Традиційні справи класу

АКЦІЇ
                 «Галерея кімнатних рослин»
                 «Букет замість ялинки»
                 «Допоможемо зимуючим птахам»
                 «Історія міст і сіл України»
                 «Наш вклад в добробут нашого селища».

ОПЕРАЦІЇ                                КОНКУРСИ, ВИСТАВКИ
«Моральний вчинок»                    «Милосердя»
«Ветеран»                                     «Щедрий дар осені»
«Осінь»                                          «Діти за чисту енергію»
«Птах року»                                   «Моє захоплення»
Турбота» та ін.


Проектна діяльність учнів класу

Основний обов'язок учнів - це навчання. Тому протягом двох років у класі проводиться проект «Кращий учень класу». У результаті моніторингу навчальної діяльності учнів підводяться підсумки проекту і визначається переможець.
Заохочуються не тільки ті учні, які отримували хороші оцінки, але  й ті, хто значимо зміг поліпшили свої результати.
Це дозволило підвищити зацікавленість дітей до навчання,вимогливо ставитися до тих, хто недобросовісно ставиться до навчання або порушує правила поведінки. Обговорення, моральне заохочення-похвала, вручення призу кращому учневі, вселяє впевненість у своїх силах, призводить до усвідомлення того, що навчання - це праця і основний обов'язок учня.                                



Організація роботи з батьками
Батьківські збори
Круглі столи
День відкритих дверей
Диспути
Консультації
Батьківські рейди
Батьківський всеобуч
Загальні свята

                                                        
Якими я хочу бачити своїх учнів:

                  Людиною,  в житті якої переважають мотиви самовдосконалення;
                  Людиною, що зберігає інтерес до пізнання світу протягом усього життя;
                 Людиною вільною, яка усвідомлює свої права і визнає права інших людей з їхніми переконаннями та віросповіданнями;
                  Людиною, що знає свій родовід, малу і велику батьківщину, поважає і шанує звичаї і традиції предків;
                  Людиною, в основі вчинків якої переважають гуманістичні ідеї та цінності.
*«Вміння знаходити обдарованих та здібних дітей - талант, вміння їх вирощувати – мистецтво. Але найважливішим є любов до дитини!».



Немає коментарів:

Дописати коментар